Щодо реалізації науково-методичної

 

проблеми області «Соціалізація дітей

 

та  учнівської  молоді  в  сучасному

 

освітньому просторі»

 

 

 

На рівні навчальних закладів Нововоронцовського району

 

 

 

Критерії оцінювання загальних результатів дослідження обласної науково-методичної проблеми

Заходи, тематика

1

Розгалуженість видів соціальної діяльності школярів:соціальні проекти, волонтерство, суспільні акції тощо

Протягом 2013-2017 років у закладах освіти реалізовувалися соціальні проекти:

«Вшанована старість» (Дудчанське ЗОСШП);

«Під крилом милосердя (Хрещенівська ЗОШ);

«Патріот» (Гаврилівська ЗОШ);

«Школа життєвого проектування особистості» (Любимівська ЗОШ);

«Школа дружня до дитини» у рамках проекту «Школа проти СНІДу (Миролюбівський НВК);

«Європа – наш цивілізований вибір» (Біляївський НВК»;

«Ми бачимо наше село чистим» (Михайлівська ЗОШ);

У закладах створені та працюють волонтерські загони:

«Прометей» (Нововоскресенська ЗОШ);

«Волонтер» (Осокорівська ЗОШ);

«Відкрите серце» (Нововоронцовська ЗОШ №1);

«Доброта» (Гаврилівська ЗОШ);

«Під крилом милосердя» (Хрещенівська ЗОШ);

Проведено суспільні акції:

«А ми до Вас у потрібний час», «Допоможемо воїнам АТО» Дудчанське ЗОСШП); «Краплина радості», «Запали свічку» (Новоолександрівська ш/с); «Чисте подвір’я», «Поспішайте робити добро» Гаврилівська ЗОШ); «Людям похилого віку – чуйність та милосердя» (Нововоронцовська ЗОШ №1); «Турбота» (Біляївський НВК); «Майбутнє без насильства» (Михайлівська ЗОШ); «Допоможи солдату – захисти Батьківщину», «Сонечко в долонях», «Подаруй бібліотеці книжку» (Нововоскресенська ЗОШ); Всеукраїнська благодійна акція «На зустріч мрії», яку проводить благодійний фонд «Сильні духом» (Нововоронцовська ЗОШ №2); «Чисте довкілля» (Осокорівська ЗОШ);

«Допоможемо зимуючим птахам» (Петропавлівський НВК); «З домашньої комори» (Нововоронцовська ЗОШ №2).

2

Введення спецкурсів, факультативів громадянознавчого, правового, соціалізуючого спрямування

У робочих навчальних планах закладів освіти району з варіативної частини виділено 47 годин на курси соціалізуючого характеру: «Українознавство» (Золотобалківська ЗОШ, Нововоронцовська ЗОШ №2, Хрещенівська ЗОШ, Михайлівська ЗОШ, Гаврилівіська ЗОШ, Нововоронцовська ЗОШ №1, Любимівська ЗОШ, Миролюбівський НВК), «Культура добросусідства» (Дудчанське ЗОСШП, Хрещенівська ЗОШ, Осокорівська ЗОШ, Новоолександрівська ш/с), «Стилістика сучасної української мови» (Золотобалківська ЗОШ, Михайлівська ЗОШ), Екологічна абетка» Дудчанське ЗОСШП), «Вчимося бути громадянами (Дудчанське ЗОСШП), Людина і світ професій» (Хрещенівська ЗОШ), «Природа – наш дім» (Михайлівська ЗОШ), «Громадянська освіта» (Гаврилівська ЗОШ), «Історія рідного краю (Осокорівська ЗОШ, Гаврилівська ЗОШ, Новоолександрівська ш/с), «Ділова українська мова» (Миролюбівський НВК), «Визначні постаті України» (Миролюбівський НВК), «Рідний край» (Михайлівська ЗОШ, Новоолександрівська ш/с), «Моя громадянська свідомість» (Новоолександрівська ш/с), «Побудова кар’єри» (Новоолександрівська ш/с).

Позаурочна робота у закладах будується на основі діяльнісно-комунікативного підходу через розвиток самоврядування, волонтерського руху, залученню підлітків до суспільно-корисної праці. З метою забезпечення належних умов для охоплення школярів позакласною освітою та змістовним дозвіллям школярів працюють гуртки різних напрямів: «Таврійський дозор» (Дудчанське ЗОСШП), фольклорно-обрядова група «З народних джерел» (Дудчанське ЗОСШП), «Юні музеєзнавці» (Любимівська ЗОШ), національно-патріотичний «Юний стрілець» (Нововоскресенська ЗОШ), «Зростаємо патріотами» (Нововоскресенська ЗОШ), екологічний «Калинка» Нововоскресенська ЗОШ), «Юні краєзнавці» (Миролюбівський НВК), правовий «Феміда» (Золотобалківська ЗОШ), «Ділове мовлення» ( Михайлівська ЗОШ), «Дитяче шкільне лісництво» (Новоолександрівська ш/с), «Патріот» (Новоолександрівська ш/с), «Джура» (Новоолександрівська ш/с), «Олімп» (Гаврилівська ЗОШ).

3

Оновлення структури та змісту діяльності органів учнівського самоврядування

У сучасних умовах постає соціальна потреба у формуванні та розвитку особистості, спроможної розв'язувати як щоденні, так і масштабні завдання, що забезпечують не лише виживання, а прогрес нації. Саме з цією метою у всіх закладах освіти району створені та діють органи учнівського самоврядування, які виконують три основні функції: організаторську, комунікативну,діагностичну. Робота учнівського самоврядування базується на принципах:

- самостійності при вирішенні питань у рамках своїх повноважень, що закріплені у Статуті;

- відповідальності органів учнівського самоврядування перед виборцями, партнерами, членами колективу, педагогами, батьками;

- різноманітності форм організації учнівського самоврядування;

- взаємозв’язку між різними рівнями учнівського самоврядування;

- відкритості та прозорості діяльності в усіх сферах самоврядування;

- системності планування та реалізації намічених програм і проектів;

- консультативно-педагогічної підтримки дорослими.

У закладах освіти району за допомогою учнівського самоврядування стало традиційним проведення ряду заходів: акція «Ми з тобою» - допомога першокласникам в адаптаційний період; посвята в п’ятикласники; свято Осені в початковій школі; День Учителя; акція «Подаруй книгу шкільній бібліотеці»; акція «Запали свічку»; урок-реквієм «Голгофа голодної смерті»; акція «Шляхами милосердя» до Міжнародного дня інвалідів; урок мужності «Армія – гордість держави»; допомога воїнам АТО: збір продуктів харчування, теплого одягу та медикаментів; організація роботи поштової скриньки до Дня Закоханих; випуск буклетів «Значення здорового способу життя для людини»; акція «Чиста школа – успішні учні»;            вечір-реквієм «Чорнобиль – попередження, набат…»; волонтерський рейд «А ми до вас у потрібний час» та ін..

4

Створення дискусійних клубів з метою формування в учнів критичного мислення

З метою формування в учнів критичного мислення у школах району створені дискусійні клуби:

«Діалог» (Гаврилівська ЗОШ, Дудчанське ЗОСШП, Біляївський НВК);

«Я маю право» (Нововоскресенська ЗОШ);

«Істина» (Михайлівська ЗОШ).

5

Співпраця з органами місцевого врядування (створення молодіжних рад та інших осередків)

Громадсько-активна позиція закладів освіти району в створенні соціалізуючого простору виявилася у налагодженні і підтримці партнерських стосунків з ресурсами, що існують у громаді, а саме селищною та сільськими радами Нововоронцовського району. Завдяки співпраці проводился просвітницька, профілактична, профорієнтаційна робота з учнями та батьками.

6

Створення учнівських трудових, економічних та інших об’єднань

У школах району створено учнівські трудові об’єднання:

- «Природолюби» (Біляївський НВК); «Трудовий десант» (Миролюбівський НВК); «Верба» (Дудчанське ЗОСШП); «Ти це можеш» (Михайлівська ЗОШ); «Помічник» (Нововоскресенська ЗОШ);«Джура» (Новоолександрівська ш/с);

- екологічні об’єднання «Змінюємо світ разом» (Михайлівська ЗОШ).

7                                

Підвищення рівня готовності батьків до створення умов соціалізації дитини

У закладах освіти району постійно проводяться такі форми роботи з батьками як: батьківські збори, теоретично-практичні семінари («Роль сім’ї у соціальній поведінці особистості»), практикуми («Співпраця школи і батьків як необхідна умова соціалізації дитини»), засідання загальношкільних батьківських комітетів, засідання круглого столу («Соціалізація школярів в умовах навчального процесу»), Дні батьківської творчості («Подорож у дитинство»), батьківські педвсеобучі («Зайнятість дітей та підлітків у позаурочний час», «Безпечний Інтернет»), святкові спортивно-родинні заходи та ін.. У Любимівській ЗОШ працює батьківський клуб «Родина просвіта».

Традиційним стали екскурсії по історичних місцях (м. Херсон, Львів, Київ, Асканія-Нова).

8

Співпраця з правоохоронними та правозахисними службами, організаціями

Загальноосвітні заклади району співпрацюють з Нововоронцовським відділенням поліції, ювенальної превенції, представниками служби юстиції, спеціалістами служби у справах дітей та спеціалістами центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. У школах систематично здійснюється правова навчально-виховна робота з учнями та їх батьками, до якої залучаються спеціалісти.

Щорічно у школах проходить Місячник правових знань, в рамках яких проводяться такі заходи: лекції, відео лекторії, диспути, засідання круглого столу та ін..

9

Робота ради профілактики та здійснення заходів з метою попередження антисоціальних проявів поведінки дітей і молоді в соціальному середовищі

Класними керівниками закладів освіти району спільно з психологами та соціальними педагогами проведено: моніторинг рівня тривожності підлітків, які складають групу «ризику» й перебувають на внутрішкільному контролі; відстеження причин проявів девіантної поведінки учнями, схильними до правопорушень; ведеться консультативна робота з учнями, вчителями, батьками. Розроблені рекомендації, поради, пам’ятки щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх. У школах організована профілактично-корекційна робота з учнями, що перебувають на внутрішкільному обліку та тих, що потребують підвищеної педагогічної уваги (індивідуальні та групові консультації, бесіди).

В Осокорівській ЗОШ діє «Школа сприяння здоров’ю», у Нововоскресенській ЗОШ та Біляївському НВК – Рада правопорядку.

З метою профілактики протиправних дій, запобіганню скоєнню правопорушень неповнолітніми, сприянню розповсюдженню правових знань серед школярів, виховання в учнів почуття власної відповідальності за протиправні дії та вчинки у Михайлівській ЗОШ було розроблено проект «Все починається з тебе», направлений на роботу з дітьми «групи ризику», схильними до правопорушень та учнями, що мають прояви девіантної поведінки.

У закладах відбувається щоденний моніторинг відвідування школи учнями різних соціальних категорій.

10

Співпраця з культурно-освітніми та позашкільними навчальними закладами, установами

З метою виховної взаємодії та організації змістовного дозвілля учнів загальноосвітніх закладів освіти району ведеться співпраця з КЗ «ДОТ ім.. І.Бережного», КЗ «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради(участь у конкурсах, отримання консультацій), КЗ «Центр туристсько-краєзнавчої творчості учнівської молоді «Херсонської обласної ради(участь у конкурсах, отримання консультацій), КЗ «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради(участь у конкурсах, отримання консультацій), КЗ «Нововоронцовська центральна районна бібліотека» Нововоронцовської районної ради.

Між КЗ «Мала академія наук» Херсонської обласної ради та Дудчанським ЗОСШП заключено угоду про діяльність з організації роботи наукових секцій. На базі Дудчанського ЗОСШП відкрито секцію МАН «Основи науково-дослідницької діяльності».

На базі КЗ «Нововоронцовський районний центр дитячої творчості» працює 5 філій, в яких займається 168 вихованців. Заняття проводяться у Нововоронцовському РЦДТ та Нововоронцовській ЗОШ №1, Нововоронцовській ЗОШ №2, Осокорівській ЗОШ, Осокорівському ДНЗ, Любимівській ЗОШ.

На базі КЗ «Нововоронцовська дитяча юнацька спортивна школа» діють 5 відділень, в яких займаються 347 здобувачів освіти. Заняття проходять в Нововоронцовській ДЮСШ та її філіях (Нововоронцовська ЗОШ №1, Нововоронцовська ЗОШ №2, Осокорівська ЗОШ, Золотобалківська ЗОШ, Михайлівська ЗОШ, Гаврилівська ЗОШ, Хрещенівська ЗОШ та Дудчанське ЗОСШП).

11

Співпраця з недержавними громадськими об’єднаннями, організаціями, фондами, спілками, асоціаціями тощо

Громадська організація «Військово-історичний клуб «Правий берег»»: дослідження надмогильних хрестів козацького типу та виявлення козацьких поховань на цивільних кладовищах (17.10.2017р); історичний квест «Козацька Херсонщина» (12.10.2017р).

Учні та педагоги Біляївського НВК співпрацюють з Біляївської Ветеранської організацією «Ветеран».

Здобувачі освіти та колектив Дудчанського ЗОСШП співпрацюють з волонтерською організацією «Серпанок», Радою ветеранів села Дудчани, Радою ветеранів АТО та спілкою воїнів афганців.

Учні та педагогічний колектив Нововоронцовської ЗОШ №1 співпрацює з громадською організацією «Надія Нововоронцовщини».

Педагогічний та учнівський колективи Любимівської ЗОШ співпрацюють з Херсонською обласною організацією української спілки ветеранів Афганістану.

Учні та учителі Михайлівської ЗОШ співпрацюють із представниками Спілки ветеранів села Михайлівка, волонтерами благодійного фонду «Серце до серця».

При сприянні Нововоскресенського громадського об’єднання «Джерело – 2012» були зібрані цільові благодійні внески (ПРООН проект + фінансування сільської ради) і здійснено реконструкцію системи опалення школи.

Завдяки співпраці з громадою у Нововоронцовській ЗОШ №2 здійснено енергозберігаючі заходи по заміні вікон у рамках проекту ЕС/ПРООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду» - 2015рік.

Педагогічний та учнівський колективи Миролюбівського НВК співпрацюють з волонтерською організацією Високопільського району, яку очолює Заєць В.М.

У районі налагоджена співпраця учасників навчально-виховного процесу з «Червоним хрестом».

 

На рівні Р(М)МК та методичних служб ОТГ

 

№ з/п

Критерії оцінювання загальних результатів дослідження науково-методичної проблеми

Заходи, тематика

1.

Розроблення науково-методичного забезпечення, а саме: авторські програми спецкурсів, факультативів; програми позашкільної освіти, збірки сценаріїв, методичні рекомендації, посібники тощо, які отримали схвалення вченої ради, кафедр, відділів КВНЗ «Херсонська академія непевної освіти», інших ЗВО

1. Навчально-методичний посібник «Дидактична гра у сучасній початковій школі», затверджено рішенням кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи психолого-педагогічного факультету ДВНЗ «Криворізький державний педагогічний університет» (протокол № 4 від 26 травня 2017 року), автор Абакуменко Марія Геннадіївна, педагог-організатор, учитель початкових класів Біляївського НВК.

2. Програма інтегрованого гуртка «Хімія в повсякденному житті», затверджено рішенням кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін протокол №4 від18 березня 2014 року, автор Новицька Таїсія Іванівна, учитель біології, хімії та основ здоров’я Біляївського НВК.

3. Програма факультативу «Історичне джерелознавство», затверджено рішенням вченої ради КВНЗ «Херсонська академія непевної освіти», протокол №5 від 20 вересня 2016 року, автор Панасюк Вікторія Вікторівна, учитель історії та правознавства Біляївського НВК.

4. Методична скарбничка «Перлини натхнення» сценарії та розробки цікавих виховних заходів проведених учителями маленької школи з великими традиціями (розробки сценаріїв учителів Хрещенівської ЗОШ 2017, 2018 року, які стали переможцями обласного конкурсу «Перлина натхнення»).

2

Діяльність психологічної служби району (міста)

З метою соціальної адаптації дітей: 20 спеціалістів соціально-психологічної служби  із 14-ти ЗНЗ району забезпечують соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу. У 2017 – 2018 навчальному році - 100 % освітні заклади забезпечені соціальними працівниками  та на 57% практичними психологами.

        Забезпечення ефективності освітнього процесу з метою створення оптимальних соціально-психологічних умов розвитку особистості дитини є основними завданнями, над реалізацією яких працює соціально-психологічна служба.

           Використовуючи відповідний психологічний інструментарій в аспекті вивчення властивостей особистісного та інтелектуального розвитку дітей та учнів на різних вікових етапах протягом навчального року у формі тренінгів, на рад,  консиліумах розглядалися питання:

- здійснення моніторингу розвитку за допомогою діагностичних мінімумів в найбільш проблемні адаптаційні періоди дитини;

- роль ефективного спілкування та запобігання конфліктів в учнівських колективах;

- взаємодія з підлітками «групи ризику», що потребують підвищеної індивідуальної уваги;

- орієнтація дітей на здоровий спосіб життя;

- профілактика правопорушень серед неповнолітніх.

        Щорічний  аналіз тематики звернень, висунутий для обговорення учасниками навчально-виховного процесу, дає змогу спеціалістам  виділяти найбільш значущі з них спільні інтереси, проблеми, питання дітей і дорослих, що є учасниками шкільного життя та планувати форми діяльності  щодо їх практичного вирішення.

       Заслуговує на увагу та є дієвим психолого-педагогічний практикум, який закріпився у роботі  із школярами психологами Нововоронцовської ЗОШ №1, Нововоронцовської ЗОШ №2, Біляївського НВК:

- розвивальними  для початкової школи є тренінгові заняття організовані спеціалістами з розвитку пізнавальної сфери («Створення позитивного емоційного середовища – основа інтелектуального розвитку учнів»);

- необхідними для ознайомлення учнів підліткового віку  є серія  психологічних заходів з розвитку особистісної сфери (Години спілкування, тренінги за напрямком « Пізнай себе»);

-  активізує спрямованість особистості на самопізнання, власну активність як основу професійного самовизначення профбесіди, консультації, профорієнтаційні заняття, тренінги проведені фахівцями для старшокласників спільно зі спеціалістами районного центру зайнятості.

-   Доповнює колег своїми напрацюваннями у роботі із школярами розробленим виховним практикумом «Соціального супроводу  через систему оздоровчих заходів впливу на особистість дитини» соціальні педагоги Нововоронцовської ЗОШ №1, №2, Дудчанського ЗОСШП, Любимівської ЗОШ, Миролюбівського НВК.

        Систематичним є висвітлення питання виховання дітей та молоді в рамках проведення тижнів психології, психолого-правової просвіти з метою профілактики шкідливих звичок, де корисними формами залучення старшокласників до саморозвитку є тренінги: «Кожна дитина має право», « Дзеркало»;  профілактичні бесіди, просвітницькі заходи щодо формування здорового способу життя організовані спільно із районними службами у справах дітей.

         Здійснюючи психологічну підтримку більшості педагогічних заходів  фахівці не залишаються осторонь висвітлення освітніх проблем на:

- педагогічних радах:

«Наступність як один з найбільш значимих факторів успішності школяра та ефективної діяльності педагогічного колективу»;

«Як допомогти дітям з особливими освітніми потребами».

- шкільних методичних об’єднаннях:

 «Навчальні ігри у формуванні мотивації навчання школярів»;

«Роль професійної спрямованості особистості в успішності навчання дітей»;

- батьківських зборах:

         Участь у педагогічному всеобучі батьків за запитом  класних керівників, класоводів, адміністрації школи висунутих проблем для обговорення.

- районних семінарах:

Семінар учителів початкових класів спільно із соціальними педагогами, психологами на базі Любимівської ЗОШ («Соціально-психологічні передумови формування  творчої особистості молодшого школяра») ;

Школи молодого учителя на базі Новоолександрівської Ш/С; Нововоронцовської ЗОШ №2 («Психолого-педагогічні умови міжособистісної взаємодії у системі спілкування: «учитель – учень»).

 Спеціалістів соціально-психологічної служби району спільно із заступниками директорів з виховної роботи  на базі Біляївського НВК( «Превентивне виховання учнівської молоді через систему впровадження профілактичних дій спрямованих на запобігання формуванню в школярів негативних звичок»);

З метою обміну досвідом на районному методичному об’єднанні спеціалістів соціально-психологічної служби презентовано методичні матеріали  районного конкурсу творчих робіт   «Психологічна ініціатива» .

 

   Системою організації методичної роботи є:

1. Діяльність методичного об’єднання спеціалістів соціально-психологічної служби:

1.1. Творчий звіт спеціалістів (мультимедійна презентація власного досвіду роботи).

1.2. Обговорення проблеми. Психолого-педагогічний супровід дитини, яка потребує підвищеної індивідуальної уваги;

1.3. Ділова гра  із соціально-психологічного практикуму:  «Я роблю – це так»;

2. Робота семінарів-практикумів для практичних психологів, соціальних педагогів:

2.1. для практичних психологів, соціальних педагогів на базі Гаврилівської ЗОШ з питання: «Практична реалізація пріоритетних напрямків діяльності фахівців шкільної психологічної служби щодо формування здорового способу життя, профілактики негативних явищ в учнівському середовищі»;

2.2. для заступників директорів з виховної роботи, практичних психологів, соціальних педагогів на базі  Осокорівської ЗОШ  з питання: «Формування духовності у вихованні особистості школяра»;

2.3. На базі відділу освіти з питання: «Забезпечення ефективності психологічного супроводу виховної роботи».

2.4.   Семінар спеціалістів соціально-психологічної служби системи освіти району на базі Нововоронцовської ЗОШ №1 з теми: «Практична реалізація пріоритетних напрямків діяльності фахівців шкільної психологічної служби щодо формування здорового способу життя, профілактики негативних явищ в учнівському середовищі».

2.5. На базі відділу освіти методичні наради спеціалістів з проблем:

- Інформаційні матеріали для оперативного контролю в роботі психолога, соціального педагога;

- Попередження насильства над дітьми;

- Профілактика правопорушень серед неповнолітніх;

- Запровадження інклюзивного навчання у ЗНЗ;

- Рання діагностика та виявлення природних задатків дітей;

3. Методичні розробки: «Психологічна ініціатива»:

3.1. Розробки  занять з проблеми «Виявлення та супровід девіантного підлітка» –  Федоровська О.О. ( Біляївський НВК Ш/С);

Програма тренінгів для підлітків на розвиток міжособистісної взаємодії – Чепей С.В. ( Гаврилівська ЗОШ);

3.2. Тренінги-заняття для школярів основної школи «Вирішення конфлікту за допомогою медіації» – Бережна В.М., Романишина І.М. ( Нововоронцовська ЗОШ №1);

3.3. Тренінги спрямовані на розвиток взаєморозуміння між дітьми та адаптації в навколишньому світі   Кшановська Н.В. (Нововоронцовська ЗОШ №2), Кучів С. В. ( Дудчанське ЗОСШП);

3.4. Програма тренінгів для підлітків на розвиток міжособистісної взаємодії – Чепей С.В. ( Гаврилівська ЗОШ);

4. Районна конференція «Територія здоров’я» з метою проведення просвітницької діяльності з підлітками району з  проявами девіантної поведінки ( Болдирєва Л.В., методист РМК);

5. З метою якісної  роз’яснювальної просвіти  уведено у виховну діяльність школярів  курси за вибором: «Етика і психологія сімейного життя» (Біляївський НВК Ш/С);  «Культура добросусідства» (Дудчанське ЗОСШП), «Школа проти СНІДу» (Миролюбівський НВК); гуртки «Крок до дорослості» (Золотобалківська ЗОШ); «Школа шляхетності» (Біляївський НВК).;.

6. Психологічний всеобуч батьків:

6.1. «Особливості розвитку дітей 4 – 6 років. Рекомендації психолога щодо підготовки до шкільного навчання.

 6.2.  «Попередження проявів дезадаптації в учнів молодшої школи»;

 6.3.  «Особливості адаптаційного періоду для учнів 1-их та 5-их класів. Наступність як один із найбільш значимих факторів успішності школяра та ефективності діяльності педагогічного колективу»;

 6.4. «Особливості психічного розвитку підлітків 14-16 років. У чому причина небажання вчитися?»;

 6.5. «Уведення профільного та допрофільного навчання. Нахили та здібності восьмикласників»;

6.6. Забезпечено соціально-психологічний супровід 23-х сімей, де виховується 31 дитина шкільного віку на території 8-ми населенних пунктів району(по смт Нововоронцовка (6),с. Осокорівка (1), с. Михайлівка (1), с. Новоолександрівка (3), с. Дудчани (1), с. Золота Балка (1), с. Біляївка (3), с. Любимівка (7))., які потребують індивідуальної психолого-педагогічної корекції.

3.

Діяльність новостворених ресурсних центрів

Відсутні

4.

Масові заходи, спрямовані на здійснення соціалізації

Семінари, фестивалі, акції, заходи різних напрямів за участю здобувачів освіти закладів освіти Нововоронцовського району:

1. Екологічні акції: «Допоможемо зимуючим птахам»(заклади освіти району); «Екологічний десант» (висадка зелених насаджень на території селища, сіл району); «Чисте джерельце», «16 дні проти насильства» та інші.

2. Патріотичного напряму: районний етап Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Джура», районний етап туристсько-краєзнавчих змагань, історичний квест до Дня захисника Вітчизни «Козацькими стежинами», заходи до Дня пам’яті та примирення(8 травня), заходи до Дня перемоги у Другій світовій війні(9 травня), заходи до Дня Конституції, до дня незалежності України, до дня Соборності України, до Дня справедливості та дня Героїв Небесної сотні, до Дня захисту дітей, до Дня туриста, до Дня партизанської слави.

3. Фестиваль-огляд «Таврійський барвограй», «Співоче джерельце»(щорічні), флешмоб до Дня Європи (травень 2017 року, сплановано на травень 2018 року), новорічні та різдвяні свята районного та обласного масштабу  та інші.

4. Захід до Дня людини з особливими потребами «Ангел з одним крилом» для дітей району дошкільного та шкільного віку з особливими потребами (30 листопада 2017 року), зустріч поколінь «Учителем школа стоїть»присвячений Дню вчителя та Дню людей похилого віку (щорічно, кінець вересня – початок жовтня).

5. ІІ етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт  учнівської молоді МАН, предметні олімпіади, районий етап Всеукраїнських конкурсів знавців української мови імені Т. Г. Шевченка та Петра Яцика.

5. Спортивні змагання: першість з футболу, волейболу, баскетболу, для дошкільнят «Веселі старти», велопробіг імені Ігоря Ісаченка, шаховий турнір імені Віктора Винника, баскетбольний турнір імені Андрія Гладиша та інші.

5

Здійснення освітнього моніторингу за темою науково-методичного дослідження

Протягом 2017-2018 навчального року в закладах освіти були проведені моніторингові дослідження на основі програми моніторингу адаптації та соціалізації учнівської молоді щодо реалізації науково-методичної проблеми області через анкетування, систему тренінгів здобувачів освіти початкової, середньої та старшої ланки. За результатами освітнього моніторингу проведені педагогічні ради в закладах освіти та винесено дане питання на засідання методичної ради КУ «Нововоронцовський РМК» запланованого в червні 2018 року.

6

Інформаційне забезпечення ходу реалізації проблеми

Всі матеріали щодо реалізації науково-методичної проблеми висвітлені на сайтах закладів освіти Нововоронцовського району, на сайтах відділу освіти , молоді та спорту Нововоронцовської РДА та КУ «Нововоронцовський РМК», на шпальтах районної газети «Вісті» та в мережі Інтернет: SUPER.UROK-UA.com, методичному порталі.

7

Вивчення та поширення перспективного педагогічного досвіду

Реалізувався через сплановану систему районних предметних семінарів, тренінгів, методичних фестивалів, методичних тижнів, засідань районних методичних об’єднань, засідань голів РМО, засідань методичних рад КУ «Нововоронцовський РМК». Протягом періоду реалізації науково-методичної проблеми було вивчено та поширено досвід: Новицької Таїсії Іванівни, учителя хімії, біології основ здоров’я Біляївського НВК за темою «Розвиток компетентностей учнів через впровадження інтерактивних форм навчання на уроках хімії, біології та основ здоров’я»; Христича Миколи Івановича, учителя фізичної культури та ЗВ Дудчанського ЗОСШП за темою «Створення ефективної фізкультурно-оздоровчої системи у загальноосвітньому закладі»; Крепчук Тетяни Леонідівни, учителя початкових класів Нововоронцовської ЗОШ №1 за темою «Інтегровані уроки як засіб соціалізації учнів початкових класів»; Швачкіної Людмили Олександрівни, вихователя Нововоронцовського ДНЗ №2 з теми «Театралізована діяльність, як засіб розвитку креативності дітей дошкільного віку»; Панасюк Вікторії Вікторівни, учителя історії та правознавства Біляївського НВК з теми «Диференційований підхід до викладання історії як один із пріоритетів інноваційного навчання»; Гонтар Алли Яремівни, вихователя Нововоронцовського ДНЗ №1 за темою «Природоохоронна робота з дітьми і батьками»; Іванів Олени Миколаївни, учителя початкових класів Дудчанського ЗОСШП з теми «Формування інтелектуальної культури молодшого школяра».

8.

Висвітлення досліджуваної проблеми на засіданнях органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, відділу (управління) освітою; у місцевих ЗМІ, всеукраїнських, міжнародних науково-методичних заходах.

Досліджувана проблема висвітлювалася на засіданнях колегії відділу освіти Нововоронцовської РДАпротягом 2013 – 2018 року та на засідання методичної ради КУ «Нововоронцовський РМК»: жовтень 2013 року «Створення умов для впровадження інноваційних змін в соціально-педагогічний процес навчального середовища»; червень 2014 року «Підсумки І етапу науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі»; серпень 2014 року «Проектування моделі соціалізую чого освітнього простору»; червень 2015 року «Підсумки ІІ етапу науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі»;серпень 2015 року «Оновлення змісту освітньої  діяльності  навчального закладу, форм і методів взаємодії з іншими  соціальними інститутами на основі спроектованої    моделі соціалізуючого освітнього простору навчального закладу»; червень 2017 року «Підсумки ІІІ етапу науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі»; серпень 2017 року «Реалізація IVетапу науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді: практико орієнтовний аналіз»; червень 2018 року  «Підсумки IV етапу науково-методичної проблеми області «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі».

9.

Міжнародний, міжрегіональний обмін перспективним педагогічним досвідом

Педагоги району (Шутофедов Є. О. Михайлівська ЗОШ, Курбака Г. В. Новоолександрівська ЗОШ-сад, Булгакова М. М. Дудчанське ЗОСШП) взяли участь у відкритті Року англійської мови в Херсонській області, яке відбулося на базі Берисласького педагогічного училища в березні 2016 року. Дванадцять педагогів, учителів фізики закладів освіти району 10 жовтня 2017 року взяли участь у міжрайонному науково-методичному семінарі для вчителів фізики з теми «Підготовка вчителів фізики до реалізації нових програм в основній та старшій школі», який проходив у місті Берислав.

В березні 2018 року відбувся обмін досвідом закладів освіти Нововоронцовського та Високопільського району на базі Любимівської ЗОШ з теми «Соціалізація учнівської молоді в умовах реформування та гуманізації освіти. Досвід сільських шкіл»

10.

Додаткова інформація

Протягом 2015 – 2017 року в освітніх закладах району працювали пришкільні табори

 «З вивчення японської культури» ( Осокорівська ЗОШ, Хрещенівська ЗОШ);

«З вивчення іноземних мов» (Миролюбівський НВК, Біляївський НВК, Золотобалківська ЗОШ, Любимівська ЗОШ);

«З соціально-психологічного практикуму» (Нововоронцовська ЗОШ №2);

«З художньо-естетичного напрямку» (Нововоронцовська ЗОШ №1);

«З національно-патріотичного напрямку» ( Дудчанське ЗОСШП, Гаврилівська ЗОШ, Новоолександрівська Ш/С, Нововоскресенська ЗОШ, Петропавлівський НВК);