Районний семінар учителів фізичної культури

Під гаслом: «Ми навчаємось для того щоб удосконалювати себе» 02 березня 2020 року працівниками КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» спільно з педагогічним колективом Нововоронцовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 було організовано семінар-практикум для учителів, які забезпечують викладання фізичного культури в початкових класах району.

         Методист КУ "Нововоронцовський РМК" Людмила Болдирєва наголосила, Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти, зокрема фізкультурної галузі.

        Тому, щоб задовольнити потребу дитини у формуванні культури здоровя в освітньому процесі треба  звернути увагу на забезпечення інтеграції рухової та пізнавальної активності здобувачів освіти через новітню практику.

   Запланований методичний захід був присвячений саме обговоренню «Шляхів підвищення ефективності освітнього процесу на уроках фізичної культури у концепції НУШ».

Наталя Коряченко, учитель початкових класів Нововоронцовської ЗОШ №1 презентувала присутнім інноваційний досвід проведення уроків фізичної культури в умовах НУШ .

        Пізнавальним для колег району став   практикум, у форматі проведення інтегрованих уроків  та майстер-класу підготовлений педагогами: Юлією Ярошенко, Ольгою Бровко та Галиною Калич.

         На засіданні у «Педагогічній майстерні вчителя»  фахівці мали змогу обмінятися перспективними думками та творчими ідеями з досвіду роботи фізичного виховання молодших школярів.

Районний семінар учителів географії

02 березня 2020 року на базі Нововоронцовської ЗОШ №1, з метою підвищення професійної майстерності педагогів, проведено районний семінар учителів географії на тему: «Формування естетично-ціннісного ставлення до світу в курсі географії».

В.о. завідувача КУ «Нововоронцовський РМК» Валентина Нікольченко ознайомила учасників з програмою семінару та наголосила, що географія як предмет покликана донести систему поглядів на світ, формування мислення, географічну освіченість, компетентність, економічну, політичну, екологічну культуру здобувачів освіти.

Олена Семеліт, директор Нововоронцовської ЗОШ №1, розповіла про участь закладу у п’ятій хвилі Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа». Основною метою даного проекту є підтримка демократичного розвитку та системних змін середньої освіти в Україні, сприяння принципів Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та прав людини та зміцнення суспільної єдності та взаємопорозуміння між різними регіонами нашої держави.

Євгенія Молоткова, вчитель географії Нововоронцовської ЗОШ №1, особливу увагу у своєму виступі приділила формуванню комунікативної компетентності учнів на уроках географії, де наголосила, що завдання вчителя сьогодні — відібрати зі своїх методичних надбань усе прогресивне і змінити, модернізувати, трансформувати навчальний процес так, щоб забезпечити виконання завдань, поставлених перед закладом освіти. Також педагогом було проведено майстер-клас «Створення QR-коду та використання його вчителем у навчальному процесі». Продовжуючи роботу учасники розділилися на три групи та працювали над дослідженням та захистом трьох міні-проектів «Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність сучасного розвитку міст», «Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання», «Прояв глобальних проблем у своєму регіоні». Всім сподобалась дана форма проведення заходу. На прикладі вправ на екологічну тематику Євгенія Молоткова показала реалізацію змістової наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках географії.

Наталя Павлюченко, учитель географії Осокорівської ЗОШ, поділилася досвідом своєї роботи щодо використання ігор на уроках та позакласній роботі.

Районний семінар відбувся в атмосфері педагогічної єдності, розуміння, глибокої щирості, яку зуміли створити учасники.

 

Закінчилась творча зустріч колег-географів обговоренням побаченого, обміном думками, побажанням миру, взаєморозуміння, успіхів у педагогічній роботі.

РАЙОННИЙ СЕМІНАР УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

«Формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності учнів у процесі впровадження STEM-технологій» — за такою темою 24 лютого 2020 року на базі Любимівської ЗОШ відбувся районний семінар-практикум учителів фізики.

Людмила Болдирєва, методист КУ «Нововоронцовський РМК» ознайомила учасників з програмою семінару та наголосила, що стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з’являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов’язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій. Постає питання — як підготувати таких фахівців? Чи здатні сучасні школи підготувати їх до цього? Відповідь на це питання отримали вчителі фізики закладів освіти району на семінарі.

В.о. директора Альона Гергель розповіла про провідні напрямки роботи школи, одним із яких є STEM-освіта, адже навички критичного мислення та глибокі наукові знання отримані в результаті навчання за STEM, дозволяють дитині вирости новатором – двигуном розвитку людства.

Що з себе представляє STEM освіта, якими принципами керується дана методика і які несе переваги? Вчитель фізики Любимівської ЗОШ Василь Коцур провів майстер-клас «Навчання за методикою STEM через Інженерний тиждень». У своїй доповіді вчитель відзначив, що в процесі впровадження STEM технологій відбувається формування критичного мислення та навичок дослідницької діяльності учнів.

 

Ми сподіваємося, що учасники семінару застосують знання, отримані на семінарі, для розвитку здібностей і навичок своїх учнів, для формування якостей, які необхідні учневі для того, щоб бути успішним в сучасному житті.

РАЙОННИЙ СЕМІНАР УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ

24 лютого 2020 року на базі Любимівської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар учителів хімії закладів освіти району з теми «Розвиток логічного мислення на уроках хімії». Ірина Федорак, методист КУ «Нововоронцовський РМК», ознайомила учасників з програмою роботи семінару.

У практичному модулі семінару педагоги відвідали урок – інтелектуальний марафон у 7 класі з теми «Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення». Учитель Зінаїда Коцур.

Учасники семінару мали можливість ознайомитися з досвідом роботи Світлани Петрук, вчителя хімії Нововолександрівської ш/с, з теми «Кроссенс як засіб розвитку логічного мислення на уроках хімії». Олена Іванів, голова РМО учителів хімії, учитель Дудчанського ЗОСШП, провела практичне заняття з розв’язування задач по хімії.

Під час засідання круглого столу педагоги дійшли висновку, що розвиток логічного мислення учнів на уроках хімії забезпечується обґрунтованим поєднанням традиційних і активних методів навчання, ефективного підбору змісту навчального матеріалу, широкого використання проблемних ситуацій з опорою на зону найближчого розвитку учнів, створення емоційно-доброзичливої пошукової атмосфери.

У підсумковому модулі зустрічі вчителі району мали змогу обмінятися досвідом, надати практичні поради і пропозиції.

 

 

Районний семінар-практикум вчителів хімії та біології

09 лютого 2015 року на базі Нововоронцовської ЗОШ №1 проведено районний семінар - практикум для вчителів біології та хімії з теми «Шляхи і методи формування позитивної мотивації до вивчення біології та хімії».

На початку семінару методист КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Валентина Нікольченко зосередила увагу присутніх на основних питаннях, які будуть розглянуті на семінарі та наголосила, що мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Соціальний заказ суспільства вимагає від закладів освіти підвищення якості навчання та виховання, розвиток та формування конкуренто спроможного випускника, запобігання формалізму в оцінці результатів праці учнів та вчителів.

Альона Зінзюк, вчитель хімії Михайлівської ЗОШ, у своїй презентації зробила акцент на фактори, що сприяють формуванню внутрішньої мотивації навчальної діяльності та вимоги, яких необхідно дотримуватися при формуванні внутрішньої мотивації учнів.

            У рамках семінару проведено майстер-класи Зінаїдою Коцур, вчителем біології Любимівської ЗОШ та Оленою Іванів, вчителем хімії Дудчанського ЗОСШП. Вони ще раз довели, що основними завданнями педагога є стимулювання навчально-пізнавальної активності учнів та формування пізнавальних потреб. Адже, викладання – це мистецтво, а не ремесло.

            Під час засідання «круглого столу» учасники семінару обмінялися методами формування позитивної мотивації до вивчення біології та хімії з власного досвіду роботи. Усі присутні прийшли до висновку, що винаходити, вимагати, удосконалюватися – єдиний можливий курс сучасного вчителя.

Районний семінар-практикум вчителів української мови та літератури

Сьогодні метод проектів вважається одним із перспективних видів навчання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. Впровадження методу проектів - це важка, але цікава робота, у цьому переконані педагоги Нововоронцовської ЗОШ №2. 6 лютого 2015 року на базі цієї школи пройшов семінар учителів української мови та літератури на якому вчителі Тетяна Маменчук, Вікторія Шевчик ділилися досвідом своєї роботи з теми «Підвищення учнівських компетенцій через впровадження проектних технологій на уроках української мови та літератури». Вчитель Миролюбівського НВК Галина Штанько показала майстер-клас з учнями 6 класу по темі «Біографія Еми Андієвської».

Олена Семеліт поділилася своїми напрацюванням з використання проектних та комп’ютерних технологій на уроках мови та літератури.

Підводячи підсумки методист КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Валентина Нікольченко наголосила, що на сучасному етапі розвитку освіти проектна технологія навчання набуває все більшого розповсюдження у процесі загальноосвітньої підготовки школярів. Для педагогів-практиків та науковців проектне навчання має велику цінність як засіб відірватися від „знаннєвої” освіти та перейти до прагматичного, діяльнісного, особистісно-зорієнтованого підходів у навчанні.

Учасники семінару визначили позитивні та негативні сторони проектної технології. Під час підведення підсумків роботи була проведені інтерактивна гра «Займи позицію» де кожен висловив свої думки щодо проблем упровадження проектної технології.

Всі присутні отримали електронні матеріали семінару

 

 

«Майстри музичної справи»

«Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжня освіта – це тільки самоосвіта» (А. Писарев). Самоосвіті, як засобу підвищення професійної компетентності педагога, був присвячений семінар учителів музичного мистецтва, який проходив на базі КЗ «Нововоронцовська районна музична школа» 8 грудня 2014 року. Завідувач КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Безверха А.В. наголосила присутнім, що загальна мистецька освіта школярів повинна включати в себе виховний , освітній потенціал літератури, театру, кіно, засобів масової інформації. Саме в такому напрямі був побудований проект, який презентувала учитель музичного мистецтва Нововоронцовської ЗОШ №1 Бутенко Руслана Валентинівна. Її розповідь супроводжували музичні твори у виконанні учнів музичної школи Щетини В, Гаврикова В., Болдирєвої А, братів Онищенко та викладачів Флягіної І., Галушко Л., Солонець О., Тетері О., Гринько І. 


Учителі музичного мистецтва та викладачі музичної школи обмінялися досвідом роботи щодо професійного зростання педагога через самоосвітню роботу. Адже, як говорив К.С.Станіславський «Кожен день, в який ви не поповнили своєї освіти хоча б маленьким, але новим для вас шматком знання…вважайте безплідно і не зворотно для себе загиблим».

Методичний діалог вчителів історії та географії

24 листопада 2014 року на базі відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації було проведено методичний діалог вчителів історії та географії «Використання інформаційно-комп’ютерних технологій та картографічного матеріалу на уроках географії та історії як шлях вдосконалення сучасного уроку». У роботі діалогу взяла участь головний спеціаліст відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації Онишкевич Жанна Василівна.


Світлана Василівна Гапич, голова районного методичного об’єднання вчителів географії, вчитель географії Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «дитячий садок - школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад», поділилася досвідом використання медіа-освітніх технологій як одного із шляхів формування ключових предметних компетентностей та активізації аналітичної діяльності учнів. 


На важливість використання краєзнавчого та історичного матеріалів на уроках географії та історії наголосив вчитель географії Петропавлівського НВК Линник Олександр Володимирович та поділився своїми напрацюваннями.


Лємєшова Тетяна Володимирівна, голова районного методичного об’єднання вчителева історії, вчитель Новоолександрівської школи-дитячого садка звернула увагу, що під час змін і модернізацій в області освіти, особлива увага звернена на роль школи, як організатора освітнього середовища для розвитку особистості. Світові тендеції розвитку середньої загальної освіти характеризуються переходом від традиційної репродуктивної моделі школи до розвиваючої конструктивної моделі, орієнтованої на результат. Обновилася функція школи: не тільки навчання і виховання, але і соціалізація школяра, формування життєвої компетентності, розвиток соціальний значимих якостей особистості. Мета освіти – формування особистості, яка буде здатна отримувати глибокі знання, професійні навички, вільно орієнтуватися, самореалізовуватися, саморозвиватися і самостійно приймати правильні, морально-відповідальні рішення в умовах мінливого світу.


Вчитель історії Біляївського НВК Панасюк Вікторія Вікторівна презентувала власну авторську програму факультативу «Історичне джерелознавство» для учнів 10-11 класів історичного профілю завданнями якої є формування в учнів історичних знань як основи світоглядних позицій, вміння практично осмислювати минуле та прогнозувати майбутнє, усвідомлювати роль людини в історії.


Підводячи підсумки методист КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Нікольченко Валентина Анатоліївна підкреслила, що сьогодні посилена увага до Інтернету має просте пояснення: в сучасному світі не існує джерела інформації, яке можна було б порівняти з Інтернетом за потужністю та оперативністю. Про це свідчить будь-який випуск теленовин, де можна почути фразу: «Докладніше про ці та інші події ви можете дізнатися на нашому сайті www...». Крім того, все частіше в своїй педагогічній діяльності вчителі використовують електронні підручники, в яких функція оновлення через Інтернет дає змогу отримувати найсвіжішу інформацію про навчання, документи, довідники тощо, а також замінювати і коригувати дані зі старої версії підручника.

Семінар керівників загальноосвітніх та дошкільних закладів 

 17 листопада 2014 року на базі Біляївського НВК (директор Панасюк Вікторія Вікторівна) відбувся семінар керівників загальноосвітніх та дошкільних закладів на тему «Створення освітнього середовища навчально-виховного комплексу для формування життєвого самовизначення особистості».


У роботі семінару взяли участь голова Нововоронцовської районної ради Станіслав Федорович Басараб та начальник відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації Тетяна Михайлівна Фоменко.


Панасюк Вікторія Вікторівна познайомила присутніх з особливостями організації навчально-виховного процесу у начально-виховних комплексах «школа-дитячий садок» та презентувала довготривалий проект «Школа гармонійного розвитку особистості» над яким другий рік працює заклад. Підсумовуючи вищезазначене керівники закладів освіти взяли участь у бліц - опитуванні «За і проти» висловивши свої думки щодо переваг створення об’єднань у сільській місцевості. Переходячи до практичної частини семінару «Керівник навчального закладу – генератор розвитку освіти», завідувач КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Анжеліна Вікторівна Безверха наголосила, що «керівник закладу» має бути не посадою, а професією, адже керувати загальноосвітнім навчальним закладом повинен менеджер освіти. Сучасний керівник повинен навчитися діяти в умовах свободи, самостійно приймати рішення, домагатися їх здійснення, а відтак і відповідати за це.


Тетяна Михайлівна Фоменко зупинилася на змінах які очікуються в освіті познайомивши присутніх з проектом Концепції розвитку освіти на 2015-2025 роки. Використовуючи почуте керівникам було запропоновано узяти участь у тренінгу «ДРІД» (досвід, рефлексія, інформація, дії) під час якого було створено модель сучасного керівника, який зможе очолити заклад майбутнього. Для відпочинку усі учасники семінару були запрошені на релаксаційний ворк-шоп до майстерні психолога Біляївського НВК Олени Олександрівни Федоровської.


Підводячи підсумки семінару, Станіслав Федовович Басараб високо оцінив роботу освітян району в різних напрямках і підкреслив, що найважливіше завдання школи та дошкільного закладу – розкриття творчих здібностей, обдарувань, талантів усіх учасників навчально-виховного процесу.

Семінар іноземної мови 

«Використання Інтернет - ресурсів та лінгвокраїнознавчих матеріалів у навчально-виховному процесі з англійської мови».


24 жовтня 2014 року на базі Михайлівської загальноосвітньої школи пройшов семінар вчителів іноземних мов.


Традиційно практична частина семінару розпочалася з відвідування відкритих уроків та їх обговорення. Присутні високо оцінили урок у 4 класі з теми: «Мій будинок. Розташування предметів» (вчитель Шутофєдов Олександр Євгенович).


«Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя, знання двох мов – відкриває вам усі двері у цьому коридорі» (Франк Сміт) з погляду на дане висловлювання на уроці-міксі тема «Моя родина» (5 клас) була викладена на трьох іноземних мовах: німецькій (учитель Шутофєдов Олександр Євгенович), англійській (Шутофєдов Олександр Євгенович) та французькій (Благодарна Алла Іванівна). Учасники семінару «взяли на озброєння» методи роботи у початковій та середній ланках та відзначили емоційний фон й робочу атмосферу, що панувала в класах.


Мазур Тетяна Леонідівна, учитель Нововоронцовської ЗОШ №2, поділилася елементами розвитку діалогічного мовлення з досвіду своєї роботи, продемонструвавши присутнім відео фрагменти своїх уроків у першому та десятому класах.


Теоретичний блок семінару розпочала завідуюча КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Безверха Анжеліна Вікторівна, яка наголосила, що володіння іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мов традиційно великий, бо перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.. Загалом людина, яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, володіє кращими здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми. Дзюндзя Світлана Іванівна, керівник районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови, вчитель Золотобалківської ЗОШ, докладно розкрила питання використання лінгвокраїнознавчих матеріалів у навчально-виховному процесі з англійської мови та поділилася досвідом своєї роботи у даному напрямку.

Семінар-практикум для вчителів природничого циклу

Забезпечення практичної спрямованості викладання природничих дисциплін



«Ті, хто дає поради, але не супроводжує їх прикладами, схожі на дорожні стовпи, які дорогу вказують, але самі по ній не ходять» (Рівароль А.)


 Під таким девізом 17 жовтня 2014 року на базі Гаврилівської ЗОШ (директор Швидка Л.В.) відбувся проблемний семінар для учителів природничого циклу (хімії, біології, фізики). Завідуюча Ку «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Безверха Анжеліна Вікторівна наголосила, що у сучасні освіті однією із тенденцій посилення практичної спрямованості змісту шкільних предметів природничого циклу й використання школярами набутих знань і вмінь у повсякденному житті має важливе значення.


 У рамках семінару було проведено майстер – класи Добрянською Тетяною Іванівною, учителем хімії Золотобалківської ЗОШ, та Голівцем Юрієм Станіславовичем, учителем фізики Осокорівської ЗОШ. Вони довели, що саме практичний досвід забезпечує продуктивність навчання.


 Передовий педагогічний досвід презентували Базиляк Валентина Леонідівна, учитель фізики Гаврилівської ЗОШ, з теми «Активізація навчальної діяльності учнів на уроках фізики» та Новіцька Таїсія Іванівна, учитель хімії та біології Біляївського НВК, з теми «Розвиток компетентностей учнів через впровадження інтерактивних форм навчання на уроках хімії, біології та основ здоров’я».


 Учитель інформатики Гаврилівської ЗОШ Дутчак Микола Ігорович провів майстер – клас щодо використання інтерактивної дошки при вивченні природничих дисциплін. Полтавець Сергій Сергійович, учитель хімії Нововоронцовської ЗОШ №2, презентував свій віртуальний кабінет хімії та розповів присутнім про пріоритети його використання на уроках.


Про розвиток та реалізацію практичних умінь в системі природничих дисциплін розповіла методист з навчальних дисциплін КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» Нікольченко Валентина Анатоліївна. Вона наголосила, що особистість стане обізнаною та компетентною тільки в процесі навчально – пізнавальної та практичної діяльності, у результаті якої отримуються живі знання та формується певний життєвий досвід.

Педагогічні інновації Нововоронцовщини

15 жовтня 2014 року на базі Новоолександрівської ш/с відбувся семінар – нарада для педагогічних колективів щодо організації у загальноосвітніх закладах району експериментальної роботи. У заході взяли участь начальник відділу дошкільної та загальної середньої освіти Департаменту освіти і науки, молоді та спорту обласної державної адміністрації Левенець Ніна Іванівна, начальник відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації Фоменко Тетяна Михайлівна, працівники відділу освіти та КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет». 


Тетяна Михайлівна наголосила, що однією із актуальних сучасних завдань освіти є створення умов для надбання дитиною життєво важливих знань і умінь. Традиційні та сучасні засоби і форми роботи повинні використовуватися з метою розвитку дитячих інтересів, розкриття і розвитку природного творчого потенціалу особистості, формування у дитини соціального досвіду. Сьогодні розвиток суспільства вимагає від сучасного педагога особистісного розвитку, підвищення рівня знань, умінь і компетентності в аспекті реформування освіти. Це завдання спрямоване на якісне оновлення навчально – виховного процесу, створення можливостей самореалізації учнів, вчителів, вияву їх талантів і обдарувань. Саме в такому напрямку працює колектив Дудчанського загальноосвітнього об’єднання «дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад».


Згідно з угодою лабораторії «Сільська школа» Інституту педагогіки НАПН України про організацію і проведення дослідно-експериментальної роботи Дудчанське ЗОШС І-ІІІ ст. продовжує працювати над розробкою та впровадженням окремих питань наукової проблеми «Організаційно-педагогічні засади формування освітнього округу у сільській місцевості». 


Наукове та методичне консультування здійснює науковий керівник проекту, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторією «Сільська школа» Інституту Педагогіки НАПН України Мелешко Віра Василівна. 


Директор об’єднання Мельник Тетяна Володимирівна, її заступники Васильєва Валентина Федорівна та Кучів Світлана Володимирівна відзвітували перед присутніми про результати впровадження вищезазначеного експерименту в практику, поділилися досягненнями та проблемами, які виникали.


Директор Нововоронцовської ЗОШ №2 Антощенко Маргарита Вікторівна розповіла учасникам зібрання про свої враження від обласного семінару щодо організації дослідно – експериментальної роботи та інноваційної діяльності в закладах освіти та окреслила стратегію розвитку свого закладу.


Підводячи підсумки семінару, Ніна Іванівна Левенець привітала Дудчанське об’єднання з першістю в області щодо впровадження експерименту та зазначила, що в період оновлення суспільства саме інноваційні заклади здійснюють ідею неперервності виховання, освіти, культури, інноваційних перебудов, даючи особистості нові виміри життя, які ґрунтуються на глибокому знанні освітніх традицій держави, світової культури, заохочують до опанування новітнього життєвого досвіду.