АНОТОВАНИЙ КАТАЛОГ КАРТОТЕКИ ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ (2013 рік)  

1. Тема досвіду

Впровадження елементів швидкісного читання на уроках читання та української мови

Автор досвіду

Коряченко Наталя Леонідівна, 1973 р.н., учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 21 рік

Адреса досвіду

Нововоронцовська ЗОШ № 1 І-ІІІ ступеня, смт Нововоронцовка, вул. Суворова, 6, (05533) 2-15-54

Анотація досвіду

Впровадження мовних розминок, розвиток мовного апарату та артикуляції. Розширення кута зору. Пришвидшення читання, що дає вагомі результати в засвоєнні програмового матеріалу з інших предметів. Учні Наталі Леонідівни вільно працюють з різноманітними джерелами інформації, отримали навики самостійного пошуку знань. Технологія дозволяє збільшити мотивацію до читання та аналізу здобутої інформації.

Форми поширення досвіду

Створення інформаційного ресурсу vknl@gimdo, розміщення розробок та матеріалів на сайті «Шкільний світ», розробки уроків, участь в районних семінарах, проведення майстер-класів для учителів навчального закладу та району.

 

2. Тема досвіду

Оздоровча спрямованість фізичного виховання у школі на основі інноваційних освітніх технологій

Автор досвіду

            Лємєшов Юрій Борисович, 1964 р.н., учитель фізичної культури та Захисту Вітчизни, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 17 років

Адреса досвіду

            Новоолександрівська загальноосвітня школа-дитячий садок І-ІІІ ступенів, с. Новоолександрівка, пров. Шкільний, 6, (05533) 3-82-26, e-mail: oksinda@rambler.ru

Анотація досвіду

            Застосовуючи освітні інноваційні технології на уроках фізичної культури та в позаурочний час, учитель реалізовує оздоровчу спрямованість. Ефективні форми та методи навчання упроваджує та розвиває під час навчально-виховного процесу, що сприяє зростанню фізичної активності учнів, забезпеченню високої результативності. На його уроках панує творча, доброзичлива атмосфера. Лємєшовим Юрієм Борисовичем створено умови для поліпшення фізичної підготовки учнів, стану їхнього здоров’я, розкриття творчої особистості кожного школяра, підвищення інтересу до уроків фізичної культури.

Уроки вчителя спрямовані на визнання індивідуальності учня, співпрацю, що відповідає вимогам особистісно орієнтованого підходу, створення «ситуації успіху». Для реалізації цих принципів Юрій Борисович запроваджує інтерактивні технології навчання, зокрема використовує сюжетно-рольові ігри. Налагодження тісного комунікативного зв'язку вчителя з учнями, що поєднує спілкування і навчання, природно дає дитині необхідні знання, формує компетентність, робить виховання непомітним. Усі міні-ігри розвивають відчуття м'яча, м'якість і точність рухів, допомагають відшліфувати техніку рухів. Дуже важливо, що всі вони виконуються в парах, що влучення в ціль супроводжується сигналом: ударами в долоні, присіданням або іншим рухом.

На своїх уроках основну увагу вчитель спрямовує на розвиток рухових властивостей, що є одним з найважливіших компонентів фізичного виховання школярів. Для цього правильно підбирає і застосовує підготовчі вправи. Для створення належного емоційного стану учнів під час заняття фізичною культурою застосовує музичний супровід уроків.

Оздоровча і корекційна функції підвищення рухової активності учнів в урочній та позакласній діяльності – це зміцнення здоров'я, забезпечення активного відпочинку, формування естетичних смаків.Реалізація власного досвіду спрямована на творчу співпрацю колективу вчителів, батьків та учнів школи, формування освітнього простору «дитина батьки вчителі соціум».

Форми поширення досвіду

Методичні об’єднання, виставки педагогічних ідей, наставництво, дні професійної майстерності, відкриті уроки, семінари-практикуми, майстер-класи.

 

 

3. Тема досвіду

Текстовий редактор MSWord 2007, 2010

Автор досвіду

Мирошниченко Геннадій Вікторович, 1978 р.н., учитель інформатики, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 11 років

Адреса досвіду

Золотобалківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, село Золота Балка, Нововоронцовського району, вул. Шкільна, 13, (05533) 3-72-86, e-mail: zolotashcola13@mail.ru

Анотація досвіду

Електронний курс «Текстовий редактор MSWord 2007, 2010» створений для вивчення текстового редакторів MSWord 2007, 2010 учнями 10 класу, інформатика, рівень стандарту. Даний курс розбито на 6 розділів, 5 з яких містять вивчення нового матеріалу з використанням відео уроків, призначення шостого розділу – виконання практичних та контрольної роботи для оцінювання здобутих знань, практичних умінь та навичок учнів. Акценти курсу зосереджені на роботі з таблицями та зображеннями, використанні шаблонів текстових документів, роботі з формулами у редакторі формул та автоматичному змісті створення документу. Курс доступний за адресою (Текстовий редактор MSWord 2007, 2010)

Форми поширення досвіду

На семінарах, конкурсах, в електронних Інтернет-ресурсах, через власне інформаційне освітнє середовище (http://www.gvmir.com).

 

 

4. Тема досвіду

Розвиток логічного, аналітичного та алгоритмічного мислення учнів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Автор досвіду

Мирошниченко Геннадій Вікторович, 1978 р.н., учитель інформатики, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 11 років

Адреса досвіду

Золотобалківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, село Золота Балка, Нововоронцовського району, вул. Шкільна, 13, (05533) 3-72-86, e-mail: zolotashcola13@mail.ru

Анотація досвіду

Курс «Основи алгоритмізації та програмування» складається з 11 розділів. Всі вони розроблені по відповідним темам по принципу «від простого до складного». Розділи містять теоретичні відомості по темам, відеоуроки та матеріали для перевірки засвоєння знань учнями: тести, практичні завдання, самостійні роботи і таке інше. Деталі: http://ds.gvmir.com. Даний курс використовується як для викладання інформатики, так і для факультативів. Курс доступний за адресою http://ds.gvmir.com/course/view.php?id=3.

Форми поширення досвіду

На семінарах, конкурсах, в електронних Інтернет-ресурсах, через власне інформаційне освітнє середовище (http://www.gvmir.com).

 

 

5. Тема досвіду

Синергетична здатність світової літератури як навчального предмету у створенні цілісної картини світу

Автор досвіду

Пасіченко Олена Анатоліївна, 1963 р.н., учитель світової літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, педагогічний стаж – 28 років

Адреса досвіду

Нововоронцовська ЗОШ № 1 І-ІІІ ступеня, смт Нововоронцовка, вул. Суворова, 6, (05533) 2-15-54

Анотація досвіду

В основі технології навчання – використання інтеграційних та синергетичних можливостей предмету «світова література», які відкривають нові сучасні шляхи пізнання світу, вивчення національних та культурних цінностей з застосуванням інформаційної бази з інших предметів, комп’ютерних технологій, формату дистанційної освіти.

Використання різних видів завдань і форм роботи на уроці, самостійний пошук інформації, визначення пріоритетів роботи з текстом, який розглядається не тільки як мистецтво слова, але і як носій інформації про світ, що дає можливість роботи власні відкриття.

Олена Анатоліївна підготувала змістові інформаційні блоки з завданнями, які спонукають учнів до прочитання творів та до власної творчості, аналізу власних знань, пропонуючи як традиційні, так і нові форми контролю в режимі он-лайн.   

Форми поширення досвіду

Створення електронного ресурсу http://mksl.jimdo.com/, розробки циклів уроків світової літератури в профільних класах, проведення майстер-класів, організація та участь у районних семінарах, створення методичних рекомендацій, робота у районному та шкільному методичному об’єднанні, участь у експериментальній роботі «Створення освітнього округу на базі Дудчанського ЗОО «школа-сад», участь в організації та проведенні педагогічних рад Нововоронцовських ЗОШ № 1 та № 2 2010-2013 роки, організація та проведення батьківського педвсеобучу на базі д\с «Сонечко» та Нововоронцовської ЗОШ № 1, проведення майстер-класів на базі Нововоронцовського центру зайнятості «Професія – журналіст», 2013 рік.

 

6. Тема досвіду

Проектна діяльність у дошкільному закладі

Автор досвіду

Петриченко Юлія Андріївна, 1963 р.н., завідувач, спеціаліст вищої категорії, педагогічний стаж – 31 рік

Адреса досвіду

Нововоронцовський дошкільний навчальний заклад «ясла-садок» № 1, смт Нововоронцовка, вул. Гагаріна, 46, 2-18-44, e-mail: Sonechkovorontsovka @ukr.net

Анотація досвіду

Міні – лекція «Як підтримати і стимулювати пізнавальну активність педагогів та дошкільників».

Плани засідань педагогічних рад. План підготовки до педагогічної ради. Проекти наказів про використання методу проектів у дошкільному закладі. Анкети, тести, таблиці аналізу анкетування. План семінару-практикуму. Ділова гра «Знавці методу проектів». Пам’ятки: «Упровадження методу проектів у діяльності педагогів закладу», «Ознаки проектної діяльності», «Дослідницько-пошукова діяльність: характеристика, етапи». Покроковий алгоритм «проектування». Схема реалізації проектів. Приклад обговорення та реалізації творчого проекту.

Зразки проектів розроблені в дошкільному закладі: «Фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі», «Здорова дитина в садку і в родині»; Природоохоронна робота «Від екології природи до екології душі»; Літературно-образотворча робота «Творчі здібності дітей на кінчиках їх пальців»; Розвиток творчості засобами музикування.

Форми поширення досвіду

Виступ на семінарах-практикумах, майстер-класах, педагогічні ради, РМО, практикумах, методичних об’єднаннях.

 

7. Тема досвіду

Екологічне виховання дошкільнят

Автор досвіду

Крицька Людмила Вікторівна, 1960 р.н., вихователь, вихователь-методист, педагогічний стаж – 29 років

Адреса досвіду

Нововоронцовський ДНЗ я/с № 2, смт Нововоронцовка, пров. Комсомольський, 10, (05533) 2-18-43, e-mail: volyka@i.ua

Анотація досвіду

«Що глибше ми заглядаємо у природу, то більше ми розуміємо, що вона наповнена життям, та нарешті дізнаємося, що все життя – це велика таємниця і ми взаємопов’язані зі всіма явищами життя у природі» (А. Швейцер).

Одна з головних умов реалізації завдань освітньої лінії Базового компонента дошкільної освіти «Дитина у природному довкіллі» – створення в дошкільному закладі еколого-розвивального предметного середовища. Воно сприяє формуванню в дошкільнят екологічної вихованості, розуміння самоцінності та неповторності компонентів природи, гуманних почуттів щодо живих істот, виробленню вміння відчувати красу природи та милуватися нею, виважено поводитися в довкіллі, знати правила безпечної поведінки в ньому.

Для реалізації свого проекту Крицька Людмила Вікторівна постійно виготовляє посібники, дидактичні ігри, розробляє підпроекти. 

Завдяки даному проекту у дітей підтримується сталий інтерес до природи, навколишнього середовища та його збереження.

            Особливий ефект мають екологічні акції, піші переходи, екскурсії, під час яких малюки використовують вже набуті знання, вдосконалюють практичні навички.

Завдяки даному проекту у дітей підтримується сталий інтерес до природи, навколишнього середовища та його збереження.

Форми поширення досвіду

Публікація у пресі, проведення екологічних акцій разом з батьками, мешканцями селища, участь у відкритих заходах, виготовлення брошурок, посібників, пропаганда серед батьків.