Схвалено методичною радою

                                                                                                протокол № 1 від 18.08.2014 року

 

 

 

 

1. Загальні положення

 

1.1. Районне методичне об’єднання вчителів (далі — РМО) — це форма методичної роботи, яка забезпечує організацію та координацію методичної роботи вчителів одного або кількох споріднених предметів.

 

1.2. У своїй діяльності РМО керується Законом України «Про освіту», Національною доктриною розвитку освіти, Державним стандартом базової і повної середньої освіти, Концепцією загальної середньої освіти, Положенням про РМК та іншими нормативно-правовими документами з питань організації та проведення методичної роботи.

 

1.3. РМО створюється з числа вчителів, для яких робота є основним місцем роботи або роботою за сумісництвом.

 

1.4. Метою діяльності РМО є здійснення навчально-виховної, методичної та позакласної роботи з одного чи кількох споріднених предметів.

 

1.5. Керує РМО голова, який обирається терміном на два роки на загальних зборах РМО із числа педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою і якому за результатами атестації встановлено першу або вищу кваліфікаційну категорію.

 

1.6. РМО створюється за наявності десяти і більше вчителів одного або декількох споріднених предметів. Можливе створення циклових предметних РМО гуманітарного,фізико-математичного, природничо-математичного, художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого тощо профілів.

 

1.7. РМО підпорядковується безпосередньо керівнику методичної служби та методичній раді КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет».

 

2. Завдання та напрямки роботи районного методичного об’єднання вчителів

 

2.1. Головним завданням РМО є:

- реалізація завдань, які випливають із Закону України «Про освіту»;

- вивчення і реалізація положень нормативно-правових документів;

- створення умов для постійного підвищення освітнього професійного та культурного рівня педагогів;

- організація науково-дослідної діяльності;

- розроблення, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій;

- організація діяльності наукових товариств, підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт;

- вивчення і аналіз стану викладання предметів;

- узагальнення перспективного педагогічного досвіду;

- проведення конкурсів професійної майстерності

- підготовка матеріалів на району та обласну педагогічну виставку;

- організація науково-практичних семінарів з відвідуванням уроків,

- організація самоосвітньої роботи педагогів;

- інформування педагогів про новини фахової та методичної періодики.

 

3. Обов’язки та права голови районного методичного об’єднання вчителів

 

3.1. Голова РМО:

- аналізує роботу кожного члена РМО щодо організації навчально-виховного процесу з предметів, що є складовими РМО;

- забезпечує організацію заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів,зокрема молодих спеціалістів;

- визначає функціональні обов’язки та ступінь відповідальності членів РМО за їх виконання;

- відповідає за ведення документації РМО;

- вивчає та аналізує роботу РМО, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання;

- створює банк даних педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить із ними членів РМО;

- створює аудіо – та відеотеку кращих освітянських доробок РМО

- спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику роботи перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки;

- проводить засідання РМО не менше як два рази на рік згідно з планом;

- складає план роботи на поточний навчальний рік, який узгоджує з членами РМО;

- звітує про роботу РМО на методичній раді КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет».

 

3.2. Голова РМО має право:

- на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета;

- звертатися за консультацією до керівника методичної служби із проблем організації методичної діяльності РМО;

- вносити пропозиції до районної атестаційної комісії щодо підвищення кваліфікаційної категорії члені РМО;

- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;

- виносити на розгляд Методичної ради питання щодо заохочення вчителів, членів РМО

 

4. Обов’язки членів районного методичного об’єднання  вчителів

 

4.1. Учителі, які входять до складу РМО, повинні:

- відвідувати засідання районних методичних об’єднань;

- готувати необхідні матеріали на вимогу голови РМО.

 

5. Права членів районного методичного об’єднання вчителів

 

5.1. Учителі, які входять до складу РМО, мають право:

- звертатися до КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет» з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової майстерності;

- вносити пропозиції на розгляд методичної ради районного методичного кабінету пропозиції щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу в районі;

- вносити пропозиції щодо організації та змісту проведення атестації вчителів;

- звертатися за консультацією з питань організації навчальної та методичної діяльності до методистів методичної служби відділу освіти.

 

6. Документація районного методичного об’єднання вчителів

Керівник РМО розробляє та систематично веде свою документацію відповідно до переліку:

- положення про РМО

- план роботи на поточний рік з аналізом роботи за рік, що минув;

- протоколи засідань РМО;

- план атестації вчителів, план проходження курсів підвищення кваліфікації, банк даних про вчителів (якісний та кількісний склад);

- картотека передового педагогічного досвіду вчителі – членів РМО.

 

7. Координація діяльності районного методичного об’єднання вчителів

 

7.1. Координацію діяльності районного методичного об’єднання вчителів здійснюють методисти методичної служби КУ «Нововоронцовський районний методичний кабінет».

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

ЗМІСТ

 

 

 

1.    Вступ …………………………………………………………  4-5

2.    Робота районних методичних об’єднань…………………..  5

3.    Документація РМО ………………………………………….. 6

4.    Рекомендації щодо планування роботи методичного

 об’єднання …………………………………………………... 7-8

 

5.    Структура річного плану роботи районного методичного об’єднання …………………………………………………… 9-11

 

6.    Положення про районну творчу групу ……………………. 12-16

 

7.    Алгоритм роботи районної творчої групи ………………..  16-18

 

8.    Протокол засідання районного методичного об’єднання…19-20

 

9.    Оцінка роботи районного методичного об’єднання……….21-24

 

 

 

 

 

 

 Вступ

Методична робота з педагогічними працівниками реалізується в основному через традиційні колективні (масові, групові) та індивідуальні форми її організації. До колективних форм  належать: методичні об’єднання, творчі майстерні педагогів, постійно діючі проблемні семінари, школи, в тому числі молодого спеціаліста, творчі мобільні та динамічні групи, педагогічні читання, науково-практичні конференції, педагогічні виставки, конкурси тощо.

Основною організаційною формою колективної (групової) методичної роботи в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів залишаються методичні об’єднання, головною функцією яких є  ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти,  досягненнями вітчизняної та зарубіжної педагогічної і психологічної  науки,  перспективним педагогічним досвідом, оновлення і поглиблення знань педагогічних працівників зі спеціальності  та  суміжних дисциплін, постійне підвищення їхнього загальнокультурного рівня.

Залежно від актуальності питань, що розглядаються, умов, в яких працюють об’єднання, у навчально-виховних закладах  їх засідання можуть проводитися щомісяця або  – щокварталу, а районні – тричі  на рік: у серпні – під час роботи серпневих конференцій, у січні та червні  – після закінчення відповідно І і ІІ семестрів поточного навчального року. 

Індивідуальні форми методичної роботи включають наставництво, стажування,  консультування, відвідування занять і позакласних заходів, дистанційне навчання, самоосвіту тощо.

Останнім часом  поширення набули нетрадиційні форми  організації методичної роботи, в тому числі кафедри,  авторські школи,  творчі студії, методичні фестивалі, круглі столи, аукціони педагогічних ідей,  а також  аналоги популярних сучасних радіо- і телепередач, які значною мірою урізноманітнюють співпрацю методистів і педагогічних працівників у справі підвищення їхньої кваліфікації та педагогічної майстерності. 

Слід зазначити, що при всій різноманітності форм організації методичної роботи розв’язати багатопланові завдання підвищення кваліфікації педагогічних кадрів можна лише шляхом створення оптимальної  системи методичних заходів та надання педагогам права вільного вибору тих форм, які  максимально враховують їх потреби, запити та інтереси.

 

 Робота районних методичних об’єднань

         Робота керівників методичних об’єднань планується на підставі аналізу роботи МО за минулий рік, завдань на новий рік, плану заходів районних, обласних, Всеукраїнських заходів, освітніх нормативних документів. Відповідно до поставлених перед РМО завдань їх робота включає:

                                  

Проведення засідань РМО

Виконання нормативних документів, реалізація рішень і рекомендацій РМО

Знайомство з передовим досвідом і впровадження його в практику діяльності учителів – членів РМО

Підготовка та проведення фахових та професійних заходів галузевого характеру

Підготовка та проведення конференцій, семінарів, круглих столів та ін..

Підготовка та проведення інтелектуальних марафонів, олімпіад, турнірів тощо

Підготовка та проведення конкурсів професійної та фахової майстерності

Контроль за станом викладання предметів інваріантної складової

Контроль за станом викладання факультативних і гурткових занять з предметів МО

 

 

 

 

 

 

Документація РМО

1.    Положення про районне методичне об’єднання.

2.    Аналіз роботи за минулий навчальний рік, пріоритетні напрями й завдання на новий навчальний рік.

3.    План роботи РМО на поточний навчальний рік.

4.    Банк даних на вчителів – членів РМО

5.    Відомості про теми самоосвіти вчителів МО.

6.    Графік післякурсових звітів на засіданнях МО на поточний навчальний рік.

7.    Відомості про предметні гуртки в закладах району.

8.    Відомості про курси за вибором та факультативи, які викладаються в навчальних закладах району (за предметами МО)

9.    Відомості про програмне та навчальне забезпечення викладання предметів МО

10.      Відомості про участь учителів району в міжнародних проектах (відповідно до напрямку МО)

11.      Адреси та картки перспективного досвіду учителів району

12.      Відомості про завідування кабінетами членів РМО учителів району

13.      Відомості про експериментальну діяльність за предметами МО учителів району

14.      План та графік роботи з молодими та щойно прибулими до МО фахівцями.

15.      Матеріали нарад (виступи)

16.      Протоколи засідань РМО.

17.      Плани роботи ТГ.

18.      Звітна інформація та продукт роботи ТГ.

19.      Протоколи засідань ТГ.

 

ЖУРНАЛИ

·       Нарад інструктивно-методичного та організаційного характеру

·       Відвідування уроків в межах вивчення стану викладання предмету

·       Відвідування позаурочних заходів з предмету

·       Журнал консультацій керівника МО

Всі перелічені документи зберігаються в теках, які знаходяться в РМК.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДОПЛАНУВАННЯ РОБОТИ МЕТОДИЧНИХ ОБ’ЄДНАНЬ

Робота методичного обєднання передбачає:

·       Діагностику утруднень учителів і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб;

·       Розробку рекомендацій про зміст, методи та форми організації освітньо-виховної діяльності; підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу;

·       Розробку основних напрямів і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань тощо);

·       Вдосконалення змісту освіти, рецензування, первинну експертизу підручників, навчальних програм, технологій, методик тощо;

·       Вивчення, узагальнення, пропаганду кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;

·       проведення моніторингу якості освіти та ефективної діяльності членів методичного обєднання;

·       вдосконалення педагогічної майстерності вчителів,керівництво роботою школи молодого вчителя, педагогічними майстернями;

·       участь в атестації педагогічних працівників.

 

На засіданнях МО рекомендується розглядати, зокрема, такі питання:

·       робота з Державними стандартами освіти;

·       вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

·       ознайомлення з новою психолого-педагогічною й методичною літературою, фаховою пресою;

·       обговорення досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду;

·       форми організації самостійної роботи на уроках;

·       методи роботи щодо ліквідації прогалин у знаннях, уміннях та навичках учнів;

·       методика організації та проведення сучасного уроку й виховного заходу;

·       методи стимулювання навчальної діяльності учнів;

·       оптимальні методи й прийоми здійснення моніторингових досліджень;

·       складання та обговорення тестів для визначення рівня навчальних досягнень учнів;

·       аналізякості знань, умінь і навичок учнів;

·       аналіз відвіданих уроків і заходів, обмін досвідом;

·       творчі звіти вчителів за навчальний рік;

·       звіти вчителів, відповідальних за навчальні кабінети;

·       робота з обдарованими дітьми;

·       робота здітьми, що потребують особливої уваги;

·       вивчення і впровадження іноваційних технологій тощо.

У плані роботи МО мають бути відображені результативність і підсумки методичної роботи за попередній навчальний рік, зокрема стан виконання навчальних програм, рівень і якість навчальних досягнень учнів тощо.

У плані мають бути завдання МО на поточний навчальний рік, основні напрямки його роботи, що випливають із завдань розбудови національної системи освіти, аналізу стану навчально-виховного процесу, а також перелік засідань МО.


Структура річного плану роботи

районного методичного об’єднання

 

І. Вступ.

·          Аналіз роботи за минулий рік. Реалізація теми, над якою працювали члени МО.

·          Що зроблено, запроваджено у практику роботи з теми, яке коло завдань окреслено.

·          Показати результати навчальних досягнень учнів з кожного предмета (середній бал) на високому рівні, достатньому, середньому, початковому (кількість учнів і відсоток) за результатами річного та підсумкового оцінювання. Результати моніторингового дослідження.

·          Які форми роботи були результативними. Робота з учнями, які потребують особливої уваги та з обдарованими учнями. Корекція знань учнів на основі моніторингової діяльності вчителів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів. Підвищення в учнів мотивації до навчання.

·          Проведення шкільних заходів (конкурсів, тижнів, олімпіад тощо)

·          Участь учителів у районних конкурсах педагогічної майстерності.

·          Ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічної науки, педагогічним досвідом.

·          Проведення відкритих уроків, виховних заходів.

·          Проходження курсів, атестація членів МО.

·          Визначення недоліків, невиконаних завдань (вказати причини).

·          Над якими завданнями працюватиме МО в наступному році.

·          Аналіз роботи за минулий рік. Реалізація теми, над якою працювали члени МО.

·          Що зроблено, запроваджено у практику роботи з теми, яке коло завдань окреслено.

·          Показати результати навчальних досягнень учнів з кожного предмета (середній бал) на високому рівні, достатньому, середньому, початковому (кількість учнів і відсоток) за результатами річного та підсумкового оцінювання. Результати моніторингового дослідження.

·          Які форми роботи були результативними. Робота з учнями, які потребують особливої уваги та з обдарованими учнями. Корекція знань учнів на основі моніторингової діяльності вчителів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів. Підвищення в учнів мотивації до навчання.

·          Проведення шкільних заходів (конкурсів, тижнів, олімпіад тощо)

·          Участь учителів у районних конкурсах педагогічної майстерності.

·          Ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічної науки, педагогічним досвідом.

·          Проведення відкритих уроків, виховних заходів.

·          Проходження курсів, атестація членів МО.

·          Визначення недоліків, невиконаних завдань (вказати причини).

·          Над якими завданнями працюватиме МО в наступному році.

 

ІІ. Якісний склад учителів

ПІБ

вчителя

Дата народження

Освіта

Фах

Категорія, звання

Пед. стаж

Курси

Атестація

Заохочення


           
ІІІ. Організація самоосвітньої роботи

ПІБ учителя

Тема самоосвіти

Вид (форма) узагальнення

Терміни

 

            IV. Підвищення кваліфікації та фахового рівня вчителів

Форма роботи

Тема

Дата

Місце проведення

Відповідальний

Засідання РМО №1

 

 

 

 

Засідання РМО №2

 

 

 

 

Засідання РМО №3

 

 

 

 

Засідання РМО №4

 

 

 

 

Семінар-пра-ктикум

 

 

 

 

Індивідуально-групові консультації

 

 

 

 

 

У. Виявлення, вивчення та впровадження ППД

П.І. по Б. вчителя

Тема досвіду

Форма узагальнення

Термін

Відповідальний







 

            VI. Робота з молодими педагогами:

ПІБ молодого вчителя

ПІБ наставника

Зміст роботи (форми і методи)





 

            I. Позакласна та позашкільна робота

Форма роботи

Термін

Відповідальний





 


Положення

про районну (шкільну) творчу групу в системі науково-методичної роботи педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів

 

1.    Загальні положення

 

1.1. Творча група створюється відповідно до Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про вищу освіту” та є однією з форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи загальноосвітніх навчальних закладів.

Творча група об’єднує педагогів, які працюють за обраною фаховою, методичною проблемою.

1.2. Метою творчої групи є підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та залучення їх до науково-дослідницької роботи.

1.3. Завдання творчої групи:

-         поглиблене вивчення досягнень сучасної науки з обраної науково-педагогічної проблеми, впровадження їх у практику;

-         врахування рекомендацій педагогічної науки, їх апробація, внесення коректив та пошук оптимальних шляхів реалізації;

-         застосування результатів наукових досліджень, розробка рекомендацій щодо їх реалізації, створення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;

-         сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосуванню сучасних прийомів і методів навчання;

-         моделювання та апробація авторських моделей досвіду;

-         підвищення рівня фахової майстерності;

-         сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності, курсової та міжкурсової підготовки;

-         моніторинг ефективності використання освітніх технологій у навчально-виховному процесі.

1.4. Творча група створюється на добровільних засадах з числа найбільш досвідчених і теоретично підготовлених педагогічних працівників, які виявили інтерес і бажання до розробки науково-методичної проблеми.

1.5. Орієнтовний склад творчої групи – 3 – 15 осіб.

1.6. Творчі групи формуються на різних рівнях управління методичною роботою: шкільному, районному.

 

2.    Види творчих груп

2.1. Творчі групи в залежності від проблеми дослідження, змісту, обсягу завдань, над якими вони працюють, поділяються на два типи:

-         творчі групи, які працюють над упровадженням результатів наукових досліджень (над відповідною науково-методичною проблемою),

-         творчі групи, діяльність яких спрямована на вивчення і впровадження відомого перспективного педагогічного досвіду.

2.2. Відповідно до затраченого часу на виконання обсягу визначених завдань творчі групи поділяються на довготривалі та короткотривалі.

Термін участі педагогів у довготривалих творчих групах – від 1 до 3 років; короткотривалих – до 3 місяців.

2.3. Короткотривалі творчі групи поділяються на:

2.3.1. Динамічні творчі групи, які створюються з педагогів різного фаху, об’єднаних спільною науково-методичною проблемою, що досліджується методичними об’єднаннями, педагогічним колективом. Їх склад і термін роботи визначаються виробничою необхідністю.

2.3.2. Ініціативні творчі групи, що створюються з метою розробки певного методичного заходу, засідання педагогічної ради тощо. Кількісний склад – не обмежений. Діяльність їх носить тимчасовий характер.

2.3.3. Фокусні творчі групи, які створюються з контрольно-діагностичною, гносеологічною, корекційною чи контрольно-прогностичною метою для пошуку оптимального варіанта вирішення чітко окресленої проблеми. Робота групи в складі 5 – 7 осіб триває 30-40 хв. і визначає основні напрямки розв’язання проблеми відповідно до поставленої мети.

2.3.4. Профільні творчі групи, що об’єднують педагогів однієї освітньої галузі, які досліджують одну й ту ж проблему. Вони можуть бути також довготривалими.

 

3.    Орієнтовні напрямки діяльності творчої групи

3.1. Організаційний ‑ забезпечує створення творчої групи із залученням до її роботи педагогів-практиків, які впроваджують у навчально-виховний процес нові технології навчання та виховання, беруть участь в апробаціях авторських моделей, науково-практичних конференціях, семінарах, науково-практичних семінарах, методичних об’єднаннях тощо.

3.2. Діагностичний ‑ передбачає експертну оцінку створення і впровадження ефективних технологій навчання, виховання, управління.

3.3. Інформаційний ‑ сприяє підготовці за результатами роботи творчої групи узагальнюючих матеріалів та забезпечує ознайомлення з ними педагогічної громадськості.

3.4. Креативний ‑ забезпечує розвиток творчого потенціалу педагогів, їх самореалізацію у різних видах діяльності.

 

4.    Алгоритм діяльності творчої групи

4.1. Глибоке вивчення науково-педагогічної літератури з проблеми, засвоєння існуючого досвіду.

4.2. Розробка моделей, схем, рекомендацій з використанням досягнень науки.

4.3. Створення та апробація перспективного педагогічного досвіду з проблеми. Підготовка методичних порад.

4.4. Поширення досвіду: виступ перед педагогічними працівниками, висвітлення в засобах масової інформації, практична демонстрація, консультування, проведення педрад, засідань методичних об’єднань, семінарів-практикумів, науково-практичних семінарів, конференцій тощо.

 

5.    Спрямування діяльності членів творчої групи

Члени творчої групи:

5.1. Формують банк бібліографічних даних з проблеми, яка досліджується; працюють в архівах та бібліотеках з історичними та сучасними джерелами інформації.

5.2. Знайомляться з поширенням та становленням педагогічних інновацій на практиці. Моделюють, розробляють схеми, рекомендації та поради щодо їх застосування.

5.3. Відпрацьовують індивідуальні методики трансформації інновацій та сучасних технологій у практику навчально-виховного процесу з урахуванням специфіки досвіду педагогів та умов загальноосвітніх навчальних закладів регіону.

5.4. Сприяють створенню перспективного педагогічного досвіду з досліджуваної проблеми.

5.5. Апробують, коригують, уточнюють розроблені рекомендації.

5.6. Виступають з лекціями, доповідями, повідомленнями, пропагують досвід широкому загалу педагогічних працівників під час виступів на засіданнях методичних об’єднань і педагогічних рад, семінарах, конференціях, у засобах масової інформації, практикують проведення відкритих та показових уроків тощо.

 

6.    Організація роботи творчої групи

6.1. Роботу творчих груп організовують і спрямовують керівники загальноосвітніх навчальних закладів та працівники методичних та науково-методичних служб.

6.2. Специфіка діяльності творчої групи визначається  планами загальноосвітніх навчальних закладів, методичних та науково-методичних служб.

6.3. Ефективність діяльності творчих груп забезпечують методичні та науково-методичні служби загальноосвітніх та вищих навчальних закладів, які визначають конкретні завдання, координують плани з урахуванням рівня підготовки кадрів, специфіки викладання навчальних предметів, фахової чи методичної проблеми.

6.4 Результати діяльності творчих груп розглядаються на засіданнях методичних обєднань, педагогічних рад, рад методичних та науково-методичних служб.

6.5. Керівництво творчою групою здійснює досвідчений педагог: вчитель, представник адміністрації загальноосвітнього навчального закладу, методист, завідуючий методичного кабінету , управління освіти районної державної адміністрації, міської ради, науково-методичний, науково-педагогічний працівник вищого навчального закладу, який забезпечує організацію роботи з планування та діяльність групи.

6.6 Планами творчих груп передбачаються заходи відповідно до вимог розділів 1 – 6 даного Положення.

6.7. Склад творчих груп та їх керівники затверджуються відповідними наказами органів управління освітою.

6.8. Кількість засідань творчих груп протягом року може варіюватися від 2 до 5.

6.9. У рамках засідань творчих груп використовуються такі форми організації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, творчі звіти, круглі столи, майстер-класи тощо. Специфікою роботи творчих груп є перевага дискусійних та активних методів спілкування, презентацій та панорам творчих здобутків.

 

7.    Орієнтовні вимоги до рекомендацій за результатами роботи творчої групи

7.1. Коротке обґрунтування актуальності проблеми, концепції, ідеї.

7.2. Обґрунтування основних положень, принципів, форм, методів, прийомів роботи та рекомендацій щодо їх упровадження в практику роботи педагогів.

7.3. Висновки.

 

Алгоритм роботи районної творчої групи.

I етап

Зміст роботи. Глибоке вивчення науково-педагогічної літератури з проблеми, консультації з представниками науки. Системний аналіз існуючого досвіду в практиці роботи вчителя. Досягнення високого рівня компетентності із зазначеної проблеми.

 

Форми роботи. Лекції, семінари, конференції, зустрічі з науковцями, носіями досвіду, опрацювання і обговорення літератури.

2 етап

Зміст роботи. Розробка моделей, схем, рекомендацій, порад, пам’яток, зразків щодо впровадження досягнень педагогічного досвіду. Надання рекомендаціям конкретності у відповідності до специфіки школи, класу.

 

Форми роботи. Робота мікрогруп.

3 етап

Зміст роботи. Формування власної практики членів творчої групи у відповідності до розроблених рекомендацій.

Форми роботи. Бесіди в тісному колі, співбесіди, самоаналіз.

4 етап

Зміст роботи. Розповсюдження кращої практики серед членів творчої групи.

Форми роботи. Виступи на семінарах, показ практичного застосування методів і прийомів на уроках, позакласних заходах, проведення відкритих уроків, тижнів практики.

 

5 етап

Зміст роботи. Аналіз результативності роботи творчої групи.

Форми роботи. Проведення контрольних робіт, творчих звітів, анкетування, тестування вчителів, учнів тощо.

 

 

6 етап

Зміст роботи. Презентація кращої практики широкому загалу вчителів.

Форми роботи. Демонстрація та наліз зразків тематичного, поурочного планування, учнівських зошитів, міні-підручників, дидактичних підручників, роздаткового матеріалу, відвіданих уроків, визначення сильних і слабких ланок у діяльності щодо впровадження певної наукової ідеї, стратегічні плани роботи.

 

7 етап

Зміст роботи. Підготовка до масового впровадження.

Форми роботи. Конкретизація впровадження, корекція тематичного і поурочного планування, додаткові експерименти, вдосконалення рекомендацій планування роботи з педкадрами щодо підвищення їх теоретичного рівня (у відповідності до впровадження досвіду, ідей, інновацій).

 

Опитування членів педагогічного колективу щодо організації роботи творчої групи

 

1. Який вид роботи творчої групи вам найбільше до вподоби.

- розроблення теоретичних питань;

- підготовка методичних рекомендацій;

- розроблення дидактичних посібників;

- теоретичне розроблення та апробація нових форм і методів роботи вчителя на уроці;

- інші види діяльності.

 

2. З наведеного нижче переліку виберіть та підкресліть найбільш вагомі та прийнятні для вас прийоми роботи.

2.1. Маю змогу провести:

- нестандартний урок;

- показовий позакласний захід;

- ділову гру.

2.2. Можу розробити:

- сценарій уроку педагогічної майстерності;

- комп’ютерну програму пошукової діяльності учня;

- дидактичний роздатковий матеріал (з предмета).

2.3. Можу організувати та провести:

- засідання методичного об’єднання;

- семінар для фахівців мого профілю;

- “Круглий стіл” з обміну досвідом учителів з певної проблеми;

- засідання творчої групи;

- виступити з інформацією з досвіду роботи;

- підготувати та виступити з лекцією.

2.4. Можу допомогти:

- молодому вчителеві творчо готуватися до уроків;

- згуртувати класний учнівський колектив;

- самостійно розробляти творчі завдання для учнів.

2.5. Можу виконувати інші завдання.


Зразок протоколу засідання РМО учителів ______________

                                                                  (предмет)

Протокол № __________

засідання РМО учителів ____________

від _________ __________________ р.

Присутні _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відсутні

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Порядок денний

1.     _____________________________________________________________

2.     _____________________________________________________________

3.    _____________________________________________________________

І. СЛУХАЛИ: __________________________________________________

Тема доповіді і її короткий виклад ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ВИСТУПИЛИ: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІ. СЛУХАЛИ: __________________________________________________

Тема доповіді і її короткий виклад ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ВИСТУПИЛИ: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ. СЛУХАЛИ: __________________________________________________

Тема доповіді і її короткий виклад ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ВИСТУПИЛИ: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Рішення засідання РМО:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Голова РМО ____________________ (П.І.Б.)

Секретар РМО __________________(П.І.Б.)


Оцінка роботи районного методичного об’єднання

Критерії

Рівні

Оптимальний (3 бали за кожен критерій)

Задовільний

 (2 бали)

Критичний

 (1 бал)

Незадовільний (0 балів)

 

1. Підвищення кваліфікації педагогів

Систематичне виконання роботи: розроблено систему навчання педагогів на курсах відповідно до основних проблем ОП

Періодичне виконання роботи. Періодично педагоги навчаються на курсах

Робота здійснюється час від часу. Тільки частина педагогів займається самоосвітою

Педагоги не займаються самоосвітою

2. Організація взаємовідвідуання уроків

Регулярно. Є педагоги-наставники

Діяльність не має системного характеру

Практично немає

Немає відвідувань уроків учителів

3. Якість знань, ступінь навченості учнів з предмета

На стабільно високому рівні, в окремих класах підвищується

Стабільні, але не на високому рівні

Стабільні, але в окремих класах знижуються

Знижуються чи стабільно перебувають на низькому рівні

4. Позаурочна діяльність

Систематично здійснюється робота за кількома напрямами

Систематично здійснюється робота за одним напрямом

Заходи проводять час від часу

Практично не проводять заходи

5. Методична

продукція

Щорічно планується й здійснюється розробка методичних посібників, рекомендацій з різних проблем для вчителів

Періодична розробка методичок

Епізодична розробка методичок

Не розробляють методичок

6. Робота методичного об'єднання з вивчення, узагальнення й поширення досвіду кращих учителів

Систематично

планують і виконують

Здійснюють, але заздалегідь не планують

Роботу виконують час від часу

Не виконують

7. Ставлення

педагогів

до роботи в

методично

му

об'єднанні

Педагоги, які входять

до методичного

об'єднання, є групою

однодумців, що

надають великого

значення методичній

роботі

Педагоги розуміють

значення методичної

роботи, беруть

активну участь

в організованих

заходах

Педагоги

розуміють, що

методичною

роботою

займатися

необхідно, але

роблять це без бажання

Відсутність духу

творчості: педагоги

вважають, що

методична робота —

марна втрата часу

8. Ведення

документа

ції

методично

го

об'єднання

Документацію

ведуть відповідно

до Положення про

методичне об'єднання

Ведуть в основному

відповідно до

Положення

про методичне

об'єднання

Частково

відповідає

Положенню

про методичне

об'єднання

Ведуть, але вона

не відповідає

Положенню

про методичне

об'єднання

9. Організація

засідань

методичного

об'єднання

Усі засідання

методичного

об'єднання відбулися

відповідно до плану

роботи. Виконання

рішень засідань під

контролем; моніторинг

результатів діяльності

педагогів-учасників

методичного

об'єднання

Відбулися

всі засідання

методичного

об'єднання, на яких

розглянуто більшість

із запланованих

питань.

Виконання рішень

засідань в основному

під контролем;

моніторинг

результатів

діяльності

педагогів-учасників

методичного

об'єднання

Відбулася

більша частина

запланованих

засідань

методичного

об'єднання, на

яких розглянуті

основні питання

роботи. Виконання

рішень засідань

під контролем

час від часу,

результати

діяльності

педагогів-

учасників

методичного

об'єднання

відстежують

нерегулярно

Засідання

методичного

об'єднання

бувають час від

часу. Виконання

рішень засідань

не контролюють;

результати

діяльності

педагогів-учасників

методичного

об'єднання не

відстежують

10. Відвідування

засідань методичного

об'єднання

Усі педагоги

відвідують засідання методичного

об'єднання, крім

відсутніх через хворобу чи з іншої

поважної причини

Більшість педагогів

відвідує засідання методичного

об'єднання

Засідання

методичного об'єднання

регулярно

відвідує половина педагогів

Засідання

методичного об'єднання

регулярно відвідує

менше половини педагогів